آخرین اخبار : 

فاکتورهای موفقیت در سئو

seo-success-factors فاکتورهای موفقیت در سئو

فاکتورهای موفقیت در سئو

فاکتورهای موفقیت در سئو – بهینه سازی سایت – سئو برای صاحبان وب سایتها حکم فرمول شیمیایی را دارد و همچنین علمی برای آن وجود دارد.

در تصویر موجود یک سری فاکتور رتبه بندی شده (فاکتورهای موفقیت در سئو) که به شما نشان می دهند که چه مواردی می توانند در موفیقت شما در موتورهای جستجو تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

همانطور که در سری مقالات قبلی آی سئو سایت مشاهده نمودید تعاریفی از سئوی داخلی و سئوی خارجی سایت به اختصار بیان گردید:

سئوی داخلی سایت:

مجموعه کارهایی است که باعث می شود موتور جستجو و خزنده ها، سایت را بهتر درک کنند.

سئوی خارجی سایت:

مجموعه کارهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود. این کارها شامل تمام چیزهایی است که می تواند در بدست آوردن رتبه بندی بالای سایت شما کمک کند.

seo-success-factors فاکتورهای موفقیت در سئو

فاکتورهای موفقیت در سئو

(دریافت تصویر در ابعاد بزرگتر)

 

در تصویر مربوطه فاکتورهایی که اثر منفی بر روی سئو سایت می‌گذارند با رنگ قرمز مشخص شده اند.

بقیه عناصر هم به نسبت اثرگذاری خود، عددی بین ۱ تا ۳ را به خود اختصاص داده‌اند.

جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت در سئو توسط شرکت تبلیغاتی انتورک گردآوری شده است.

در جدول تناوبی زیر فاکتورهای لازم و ضروری برای موفقیت در سئو آورده شده‌ است.

 

فاکتورهای داخلی

این فاکتورها به صورت مستقیم تحت کنترل نمایش دهنده (ناشر) هستند که شامل محتوا، HTML و معماری سایت است.

محتوا:

  • آیا صفحات شما به خوبی نوشته شده اند و دارای محتوا یا کیفتی هستند؟

  • آیا شما در مورد کلمات کلیدی که افرادی برای پیدا کردن محتوای شما استفاده می کنند تحقیقی کرده اید؟

  • آیا شما نسبت به کلمات و عباراتی که استفاده می کنید برای پیدا شدن در موتور جستجو امیدوار هستید؟

  • آیا بینندگان سایت شما برای مشاهده آن زمان صرف می کنند یا به سرعت از سایت خارج می شوند؟

  • آیا صفحات سایت شما تازه بوده و به موضوعات داغ می پردازد؟

  • آیا محتوای شما کم، سطحی و کم اعتبار است؟

  • آیا محتوای شما شامل یک آگهی تبلیغاتی سنگین است؟

HTML:

  • آیا تگ های عنوان HTML شما حاوی کلید واژه های مرتبط با موضوعات صفحه است؟

  • آیا تگ توضیحات شما می تواند به خوبی موضوع صفحه شما را توصیف کند؟

  • آیا تیترها و زیرتیترها از تگ های هدر با کلید واژه های مرتبط استفاده می کنند؟

  • آیا صفحات شما از داده های ساخت یافته برای بهبود فهرست بندی استفاده می کنند؟

  • آیا شما به صورت افراطی از کلماتی که می خواهید توسط آنها پیدا شوید،استفاده می کنید؟

  • آیا رنگ ها و طراحی سایت شما باعث پنهان شدن کلماتی که می خواهید به واسطه آنها جستجو شوید، می شود؟

معماری:

  • آیا موتورهای جستجو به راحتی می توانند در سایت شما کراول کنند؟

  • آیا سایت شما به خوبی مساله تکرار محتوا را مدیریت می کند؟

  • آیا سایت شما به سرعت بارگذاری می شود؟

  • آیا آدرس صفحه شما کوتاه می باشد و URL شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحه می باشد؟

  • آیا سایت شما به خوبی در موبایل و تبلت برای بیننده نمایش داده می شود؟

  • آیا بین صفحاتی که به موتورهای جستجو نشان می دهید و آن چیزی که بینندگان می بینند تفاوتی وجود دارد؟

 

فاکتورهای خارجی

فاکتورهایی که تحت تأثیر بازدیدکنندگان (خوانندگان و بینندگان) و دیگر نمایش دهنده ها (ناشران) هستند که شامل لینک ها، اعتبار، شبکه های اجتماعی و عملکرد اشخاص نسبت به سایت است.

لینکها:

  • آیا از وب سایت های با کیفیت و معتبر لینک دریافت می کنید؟

  • آیا لینک های اشاره کننده به صفحات از کلماتی که دوست دارید به وسیله آن جستجو شوید،استفاده می کنید؟

  • آیا تعداد لینک های زیادی به صفحات وب شما اشاره می کنند؟

  • آیا شما لینک هایی خریده اید به امید آنکه بتوانید جایگاه مناسبی در رتبه بندی کسب کنید؟

  • آیا شما به وسیله اسپم کردن بلاگ ها،انجمن ها و جاهای دیگر لینک های زیادی ساخته اید؟

اعتبار:

  • آیا لینک ها،اشتراک ها و فاکتورهای دیگر باعث افزایش اعتبار یک سایت می شوند؟

  • آیا سایت یا دامنه اش در گذر زمان سیر یکسانی داشته اند؟

  • آیا سایت از ابزاری برای بررسی هویت و مولفین استفاده می کنند؟

  • آیا محتوای شما قانون کپی رایت را رعایت می کند؟

شبکه های اجتماعی:

  • آیا حساب های کاربری معتبری محتوای شما را شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند؟

  • آیا اشتراک گذاری های زیادی از محتوای شما در شبکه های اجتماعی انجام می شود؟

عملکرد اشخاص:

  • کشوری که فرد در آن است چه تاثیری دارد؟

  • شهر یا محله ای که فرد در آن است چه تاثیر در جستجو خواهد داشت؟

  • آیا فردی به صورت مرتب از سایت شما بازدید می کند و با علاقه برای شما اشتراک گذاری اجتماعی می کند؟

  • آیا دوستان شما در شبکه های اجتماعی به سایت خاصی علاقمند هستند؟

 

SEO Success Factors

factors فاکتورهای موفقیت در سئو

فاکتورهای موفقیت در سئو با هم عمل می کنند.

فاکتورهایی وجود دارند که ارزش بیشتری نسبت به سایر فاکتورها دارند و بالعکس فاکتورهایی وجود دارد که به سئوی سایت آسیب می رسانند.

فاکتور های موفقیت در سئو در تصویر به خوبی نمایش داده شده است.

 

منبع: سئو کالج
,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *